Składanie skarg i wniosków
INFORMACJA W SPRAWIE SKŁADANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
- Skargi lub wnioski mogą być składane w imieniu własnym lub innej osoby za jej pisemną zgodą.
- Skargi lub wnioski, nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby, która je wniosła, pozostaną bez rozpoznania.
- Nie rozpatruje się spraw, które zostały rozstrzygnięte prawomocnym wyrokiem sądu lub ostateczną decyzją administracyjną. Świadczeniobiorca, którego prawo do świadczeń zdrowotnych nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może także złożyć skargę do:
- Rzecznik Praw Pacjenta,
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej,
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
- Biura Generalnego Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
SKARGI I WNIOSKI SKŁADANE DO SPZOZ W NASIELSKU
Pacjent ma możliwość złożenia skargi lub wniosków poprzez:
- wpis w książkach skarg i wniosków, które dostępne są w rejestracjach placówek SPZOZ w Nasielsku,
- złożenie skargi na piśmie w sekretariacie SPZOZ w Nasielsku, ul. Sportowa 2 05-190 Nasielsku (II piętro, pok. 305),
- osobiście Dyrektorowi SPZOZ w Nasielsku,
- listownie na adres SPZOZ w Nasielsku ul. Sportowa 2, 05-190 Nasielsk,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@zoznasielsk.pl
SKARGI I WNIOSKI SKŁADANE DO ODDZIAŁU WOJEWÓDZKIEGO NFZ I CENTRALI NFZ
Świadczeniobiorca może złożyć skargę związaną z naruszeniem zasad udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w komórkach skarg i wniosków oddziału wojewódzkiego NFZ lub do Centrali NFZ:
Skargi i wnioski składane do Centrali NFZ:
- adres: 02-528 Warszawa, ul. Rakowiecka 26/30
- adres poczty elektronicznej: sekretariat.skargi@nfz.gov.pl
- adres skrzynki ePUAP: /NFZ-Centrala/SkrytkaESP
- faks: (22) 572 63 30
- osobiście w siedzibie Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia przy ul. Rakowieckiej 26/30
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się:
- w poniedziałki w godz. 9.00 -16.30
- od wtorku do piątku w godz. 9.00-15.00
Skargi i wnioski składane do oddziału wojewódzkiego NFZ:
- osobiście w kancelarii (również w delegaturach w Ciechanowie, Ostrołęce, Płocku, Radomiu i w Siedlcach), codziennie od godz. 8.00 do 16.00
- za pośrednictwem platformy ePUAP (adres skrzynki: /016ndson16/skrytka)
- pocztą na adres: 00-613 Warszawa, ul. Chałubińskiego 8
- prześlij na adres e-mail: kancelaria@nfz-warszawa.pl
- ustnie do protokołu
Skargi lub wnioski mogą być składane w imieniu własnym lub innej osoby za jej pisemną zgodą.
SKARGI I WNIOSKI SKŁADANE DO RZECZNIKA PRAW PACJENTA
Skargi, wnioski i petycje składane do Rzecznika Praw Pacjenta:
- pisemnie na adres: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
- pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@rpp.gov.pl
- poprzez ePUAP (Adres skrzynki ePUAP: /RzPP/skrytka)
- faksem pod nr (22) 506-50-64
- osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Biura:
• w poniedziałki w godz. 9.00-18.00
• od wtorku do piątku w godz. 9.00-15.00.
W każdy wtorek, w godzinach od 15.00 do 17.00, obywateli w sprawie skarg i wniosków przyjmuje Rzecznik Praw Pacjenta lub osoba przez niego wyznaczona. W celu rezerwacji terminu, wnioski z prośbą o spotkanie z Rzecznikiem, należy składać za pośrednictwem poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej, ePUAPU bądź osobiście.